sunnuntai 6. huhtikuuta 2014

Muutoksen alku!

Sateista iltaa kaikille!

Pientä päivitystä mun elämäntapamuutoksesta sekä elämästä ylipäätänsä.
Olen nyt käynyt täällä viikolla kolme kertaa Unisportissa hikoilemassa ja irvistelemässä tuskasta. Hyvin on mennyt sinänsä, mutta huomaa kyllä, etten ole tehnyt mitään vähään aikaan. Vanhat taidot ovat vielä vähän hakusessa, mutta olen varma, että ensi viikolla menee jo paljon paremmin.

Zumbaa odotin innolla, sillä olen pitkään ollut lajiin rakastunut ja nauttinut suuresti lantion heilutuksista ja keskivartaloa muokkaavista tehokkaista liikkeistä sekä niiden helppoudesta. Tunti oli kuitenkin pienehkö pettymys, sillä ohjaaja selkeästi rakastaa salsaa ja tanssia yli kaiken. Minä taas olen tottunut vähemmän tanssi-/salsapainoitteiseen jumppailuun ja liikkumiseen eli olin aika pihalla tunnin loppupuolen. Liikkeet varmasti onnistuisivat parin kolmen kerran jo paljon paremmin, mutta en ole koskaan hirveästi pitänyt sellaisesta selkeästä tanssista. Zumba on siksi sopinut minulle oikein hyvin, koska se on ollut ihanan helppo jumpan ja tanssin välimuoto, joka muokkaa tehokkaasti keskivartaloa, pakaroita ja ylätakareisiä. Lopputuloksena siis tämä: Menen ensi viikolla uudestaan, mutta eri ohjaajalle ja toivon parasta! Olen varma, että löydän tuolta edes yhden ohjaajan, jonka kanssa olen samalla viivalla zumban suhteen. Seuraava kokeilu varattu tiistaiksi!
Niin ja yllättävää kyllä, menin jumiin zumbasta (luoja en ole oikeasti heiluttanut takapuoltani mihinkään suuntaan pitkään aikaan) niin, että kaikki lihakset, joita käytetään hengittämiseen olivat hetken aika arat. Meni nopeasti kuitenkin ohi ;)

Seuraava kokeilu oli Hathajooga. Odotin joogaltakin erilaista kokemusta, sillä olen ennen ollut venyttelyjoogassa, mutten koskaan joogassa, missä oikeasti käytetään asanoita eli jooga-asentoja lihasten vahvistamiseen. Ennen-niin-rentouttava-jooga muuttui minulle siis pinnistelyksi ja irvistelyksi, että pysyin pystyssä. Lopputuntia kohti alkoi jo mennä paremmin, mutta täytyy myöntää, että tämä selkeästi vaatii minulta totuttelua ja tunnin lempikohta oli 5 minuutin loppurentoutus, jossa maattiin T-asennossa lattialla pimeässä hengittäen. Ensi viikolla aion muuttaa tätä vähän kokeilemalla Lempeää Yin-joogaa (75min), jossa ymmärtääkseni opetellaan joogaamaan, mutta myös venytellään ja rentoudutaan enemmän. Kerron siitä lisää sitten ensi keskiviikon jälkeen!

Viimeinen "kokeilu" eli vanhaan paluu oli Bodypump. Tunti kesti tänään perinteisesti 60 minuuttia, jonka aikana käytiin kaikki lihasryhmät läpi. Seurauksena on koko kehoni täydellinen jumittuminen jo nyt. En malta odottaa miltä tämä tuntuu huomenna :D Oli kuitenkin todella kivaa päästä haastamaan itseään ja olen menossa ensi sunnuntaina samalle tunnille uudelleen. Suunnitelmissa olisi tehdä palauttava rauhallinen kävelylenkki huomenna (n.45min), jotta saisin lihakseni edes vähän vetristymään. Tunnin teemana oli ohjaajan mukaan "polte lihaksissa" eli voitte kuvitella.

Joka tapauksessa tästä viikosta jäi todella hyvä fiilis! Ensi viikon ohjelma on tässä:


  • Tiistai: Zumba
  • Keskiviikko: Lempeä Yin-jooga
  • Perjantai: Venyttely-tunti
  • Sunnuntai: Bodypump
Lisäksi olen pyrkinyt syömään hyvin monipuolisesti ja terveellisesti (lukuunottamatta tupareitani) ja hurahtanut täysin Skyr proteiinipitoisiin ja vähähiilihydraattisiin maitorahkoihin! Lempimakuja ovat tällä hetkellä meloni-passion (19g proteiinia) ja kuningatar (muistaakseni 16g proteiinia). Suosittelen kovasti kaikille!

Energistä ensi viikkoa kaikille!

2 kommenttia:

  1. Skyr-rahkoista ehdoton suosikki on uuniomena! Proteiinia 15g ja hiilareita 4,2! Makeannälkääkin tällä pystyy hillitsemään! (:
    Kiva blogi, jatkan ehdottomasti lukemista :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ookaan maistanu tota! Ei taida löytyä meidän lähikaupasta, mut voisin koittaa katsoa ens kerralla kun eksyn Citymarketiin tai jotain :D kuulostaa nimittäin aika hyvältä..

      Voi kiitoksia ja lämpimästi tervetuloa :)
      kävinpäs samalla katsomassa sun blogia ja liityn lukijaksi!

      Poista

Ajatuksiasi voit näppäillä tähän!