maanantai 30. kesäkuuta 2014

Unelmasta totta

Kuten minua täällä seuranneet tietävät sain Heurekassa ilon tutustua kesyrottiin ensimmäistä kertaa elämässäni rottakoripallon parissa.
Voikohan sitä sanoa, että rakastuin näihin jyrsijöihin ensisilmäyksellä? Monia ällöttää rottien hännät ja ne yhdistetään helposti viemärirottiin ja tuholaisiin, mutta mulla ei ole mitään negatiivisia ajatuksia niiden suhteen! Kesyrotta on kuitenkin eri laji, vaikka polveutuukin isorotasta. Rottia on myös pidetty lemmikkeinä 1800-luvulta lähtien.

Olen myös kovasti haikaillut lemmikin perään siitä lähtien, kun muutin pois vanhempieni luota. Tuntuu koko aika jotenkin tyhjältä.. Jotakin puuttuu. Kissoista olen täällä blogissani jo vuodattanut, mutta sellaista en nyt viitsi vielä ottaa (pidempiaikainen sitoutuminen) ja ennenkaikkea vuokranantaja ei anna. Olen jokatapauksessa erittäin eläinrakas ollut aina niin monta lajia kohtaan.

Lähde
Eli varmaan jo arvaattekin mitä tämä tarkoittaa...me hankitaan kaksi tyttörottaa!

Soitettiin vuokranantajalle tänään ja kysyttiin häneltä mielipiteitä tähän. Hänelle on ok, että hankimme jyrsijän, kunhan se ei ole marsu. Miten hyvä tuuri! Nyt alkaa siis häkin ja muiden varusteiden etsintä sekä kahden tyttelin metsästys. Rotat voidaan ottaa vasta heinäkuun lopussa/elokuussa, sillä vahdin meidän kahta koiraa kymmenen päivää ensi kuussa. Halutaan ottaa rotat rauhassa kotiin viikonloppuna, kun se kultanikin on armeijasta viikonloppuvapaalla.

Tämmöisiä rottauutisia siis :) Jännittää aika kovin, mutta oon samalla todella innoissani ja helpottunut! Ei tarvitse asua vuotta yksin täydessä hiljaisuudessa ilman mitään elollista ja päivää piristävää. Rotat ovat lisäksi aikamoisen sosiaalisia eli niitä saa sitten paijata ja leikittää joka päivä! Olen tutustunut jo monta päivää todella tarkkaan hoito-ohjeisiin ja lajin luonteeseen, enkä ole löytänyt mitään yliyllättävää tai epämielyttävää. Vähän sellainen fiilis, että hankitaan kaksi minikoiraa, jotka viihtyy häkissä ja joita ei tarvitse ulkoiluttaa :D On ne niin älyttömän fiksuja!

Lähde
Unelmasta siis tulossa totta.
Pian ei tarvitse enää olla ilman lemmikkiä.
Olen onnellinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajatuksiasi voit näppäillä tähän!