perjantai 7. maaliskuuta 2014

Oh mon iPhone!

Eilen tapahtui "se pahin". Se, mitä olin pelännyt jo jonkin aikaa. Äitini vanha iPhone 3GS, joka on ollut minulla tämän ihanan vuoden, veti viimeiset henkäyksensä. Ensin luulimme, että kyseessä oli vain latauspaikan vahingoittuminen, sillä latauksesta vastaavat pinnit olivat pahoin taittuneet. Vein pienen kapulani heti huoltoon toivoen parasta, mutta sieltä soitettiin, että oli tapahtunut vakava oikosulku, joka tarkoittaa sitä, ettei puhelinta voi enää herättää henkiin. Puhelin on siirtynyt iHeaveniin.

Tiedän puhuvani naurettava tunteellisesti älypuhelimesta, joka kaiken lisäksi on neljä tai viisi vuotta vanha. Joka tapauksessa ymmärsin kuinka avulias ja käytännöllinen se on minulle ollut tämän vuoden. Puhelimeni avulla saatoin jakaa itselleni netin (jota minulla ei nyt enää ole, sillä meillä ei ole muuta WIFIä kuin poikaystäväni WIFI-hotspot), kirjoittaa sujuvasti kahdella äidinkielelläni (ei muuten onnistu vanhalla Nokian kapulallani, jota joudun käyttämään nyt) ja pitää helposti yhteyttä perheeseeni ja Ranskassa asuvaan isääni, joka käy paljon töissä ja ei ehdi olla kotona koneen ääressä juttelemassa minulle Skypessä joka toinen päivä. Sen lisäksi älypuhelimella on helppo tarkistaa reittinsä ja sijaintinsa uudessa paikkakunnassaan, mihin on todella helppo eksyä, kun on asunut siellä vain vähän yli viikon. Just saying.

No, mikä avuksi?
Tiedän, mikä on unelmapuhelimeni. Olen sitä katsellut jo jonkin aikaa, mutta päättänyt olla tekemättä asialle mitään ennen kuin pienestä 3GS:stäni aika jättää.
Tässä se on:


iPhone 5S Gold



Moni teistä on jo ymmärtänyt, että olen vain pieni opiskelija Helsingistä, joten miksi tavoittelen näin kallista puhelinta. Tässä syyt:
  1. Minulla on jo MacBook Pro ja iPod. Applen laitteet toimivat täydellisesti keskenään.
  2. Olen tottunut käyttämään iPhonea.
  3. iPhonen ominaisuudet sopivat minulle täydellisesti.
  4. En etsi Androidin muokattavuutta.
  5. Samsungit ja muut eivät ole yhtä kestäviä (youtubessa on vertailuvideoita). Samsung olisi käsissäni ehjä kaksi päivää, vaikka sen vuoraisi Otterboxilla.
  6. iPhone nyt vain on helvetin hyvännäköinen. heh.
En kuitenkaan aio säästää tähän ihan 800 euroa. Ehei suinkaan! Olen päättänyt tavoitella unelmaani sivustoilta, kuten tori.fi ja huuto.net. Myyjätuomareina toimivat rakas äitini ja poikaystäväni. Kyllä näillä mennään. Lisäksi aion etsiä myyjän Uudeltamaalta, joten pääsen noutamaan puhelimen henkilökohtaisesti ja tarkistamaan sen kunnon yms.

Elämääni kuuluu tällä hetkellä siis unelmointia ja kovaa säästämistä. Sovimme poikaystäväni kanssa, että yhteinen kotisohva saa odottaa, sillä todella tarvitsen älypuhelimen kaikista tässä tekstissä mainituista syistä. On aika hanurista istua kotona ilman internetin mahdollisuutta joka kerta, kun toinen käy kaupassa tai harrastuksissaan. Tämän lisäksi nykyinen oi-niin-inhottava varakapulani ei suostu yhteistyöhön mitä tulee puheluiden soittamiseen. Tekstitiviestit sentään lähtevät (kai?).

I'm working for the iDream.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajatuksiasi voit näppäillä tähän!