sunnuntai 29. maaliskuuta 2015

Pässiäisvalmistelua ja grammoja

Elämäni pyörii tällä hetkellä pääsykoelukemisen lisäksi aika paljon keittiövaa'an ja erilaisten grammamäärien ympärillä. En olisi oikeasti vuosi sitten uskonut, että minusta olisi tähän. Ajattelin, että parissa päivässä menisi hermot kuitenkin. Ajattelin, että ahdistun. Mutta ei. Se on vain tapa oppia.

Omaksi yllätyksekseni olen noudattanut pilkulleen tätä ruokavaliota jo 5 päivää. Edelleen hieman haen miten maustaa annokset erilaisiksi ja isoin projekti on ollut oikeanlaisen maitorahkan löytäminen :'D Mutta pikkuhiljaa oikeasti alan päästä jyvälle tästä. Isoin haaste on ehdottomasti "aikatauluttaminen" eli se, että syön oikeasti ajoissa noin kolmen tunnin välein, eikä mikään pääse venymään liian pitkäksi. Olen jo aika hyvin tottunut tähän itse ruokamäärään - onneksi. Alussa sekin tuntui todella vaikealta.. Hiljaa hyvä tulee :)

Lisäksi kävin torstaina zumbassa, mutta jouduin lähtemään sieltä jalkani vuoksi pois.. Harmitti todella paljon, mutta ei sille mitään voi. Eilen kävin salilla vetämässä jalkatreenin -lukuunottamatta askelkyykkyjä, jotka mun vamma estää :( Ja nyt kävelen kuin ankka. Se salikäynti jännitti yllättävän paljon jotenkin.. Ihan uusi juttu tehdä niin kuin on ns. käsketty. Onneksi rakas tuli mukaan ja kannusti ja auttoi ja uskoi muhun. Onnistui siis hyvin, kun paikat on tänään hiiiiieman maitohapoilla! Tiistaina on vuorossa yläkroppa ekaa kertaa, jännittää jo, heh.

Pääsykoevalmennuskin alkoi perjantaina. Siellä istuessani ymmärsin mitä tämä merkitsee minulle. Tajusin oikeasti kunnolla, että mun on tehtävä enemmän ja enemmän töitä koko ajan, jotta pääsen varmasti sisään. Minuun iski raivo. Tahto voittaa. Tahto olla paras. Vien tän kotiin, mun täytyy, mun on pakko, mulla ei ole vaihtoehtoja. En todellakaan halua opiskella ranskaa seuraavat vuodet. Se ei ole mun pääjuttu, eikä tuu koskaan olemaan.

Ensi viikolla on ihan kamalasti tekemistä! Kulta lähtee inttiin takaisin huomenna ja tulee jo torstaina kotiin. Maanantaina on lukemista. Tiistaina on luvassa tuutorointia, valmennusta, pääsykoelukua ja salikäynti. Keskiviikkona paras ystäväni raahaa takapuolensa meille periaatteessa Tallinnasta asti ja on yhden yön. Aloitan lukemisen joka arkipäivä joskus 9-10 aikoihin aamulla, joten ehdin onneksi tehdä paljon ennen kuin hän pamahtaa meille. Lisäksi keskiviikkona on jokin luento, johon hän on menossa, joten voin lukea senkin ajan. Olisi myös tarkoitus käväistä IKEAssa ja teekkareiden pääsiäisbileissä :D Monenlaista toimintaa. Torstaina kulta tosiaan tuleekin jo takaisin ja pääsiäinen koputtelee jo ovella. Aion lukea joka päivä pääsiäisenä paitsi lauantaina, koska silloin on kavereiden kanssa illanistujaiset meillä.

Kaiken kaikkiaan tekemistä tursuaa joka tuutista, mutta aikatauluttaen pärjää. Luulisi, että kun syö, nukkuu ja liikkuu hyvin niin jaksais  ;)

Energistä pääsiäisodotusviikkoa kaikille!
Toivottavasti se aurinkokin tulisi takaisin meillepäin..

ps. Mä pääsiäiskoristelinkin!

Viime vuoden tipuja ja munia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajatuksiasi voit näppäillä tähän!