maanantai 8. syyskuuta 2014

Septembre

Suom. "Syyskuu"


Tuubihuivi on näemmä ihana juttu :D
 Hei! Miten teillä on syyskuu lähtenyt käyntiin?

Minä en ole hirveästi kirjoitellut sillä jonkinmoista kiirettä on pitänyt. Ensinäkin lopetin elokuuni kahteen työvuoroon ja aloitin syyskuuni kolmella sellaisella. Rahaa tulee, mikä on ihana asia, mutta jaksaminen ollut kortilla, kun pitäisi vielä tenttiin jaksaa lukea ja jostain syystä oon ollut koko ajan hirveän väsynyt. Töissä on kuitenkin ollut aika kivaa ja oon nauttinut suuresti siitä, että oon saanut useasti olla ihmisten keskuudessa, enkä yksin omassa pienessä kolossani kahden rotan kanssa (jotka on kyllä ihania, mutta eivät juttele takaisin :D).

Viime viikko meni jonkinmoisessa sumussa, joten tällä viikolla olen päättänyt ryhdistäytyä. Kello on nyt kaksitoista ja olen tähän mennessä maksanut laskut ja hoitanut rottien häkin kuntoon. Jääkaappi ammottaa tyhjyyttään eli ruokakauppakeikkaa pukkaa sekä ajattelin mennä tänään kävelylle, koska siellä on ihana sää! Pyykätäkin pitäisi.

Tenttiin lukeminen on tökkinyt. Turha sitä on kaunistella. Olen ollut laiska ja musta tuntuu, etten
uskalla aloittaa, koska pelottaa, että epäonnistun. Tätä menoa ainakin epäonnistun.. Kävin kotipaikkakunnalta lainaamaassa toisen tenttikirjani, sillä pääkaupunkiseudulla ne on kaikki jo menneet. Nyt siis kolme ja puolisen viikkoa aikaa lukea kaksi kirjaa. Minä yritän - kovasti. Luojalle kiitos siitä, että lukutahtini on nopea ja asiat jää yleensä mulla ihan hyvin päähän.

Tämä viikko on muutenkin nyt vähän erilainen, sillä huomenna mulla on orientaatioluento ja torstaina ensimmäinen varsinainen luento! Pitäisi siis oikeasti tulla nyt sellainen fiilis, että opiskelen, koska musta tuntuu, etten ole sitä ihan tajunnut vielä.. :) Kalenteri on täynnä koulumerkintöjä, luentoja ja ryhmätyötunteja. Tästä vuodesta ei tulekaan niin lepsu kuin luulin! :D Kyllä se avoimessa opiskelu on työlästä - varsinkin, jos sen ottaa tosissaan.

Tämä viikko on muutenkin mukava, sillä olen juuri viettänyt viikonlopun porukoillani vahtimassa pikkusisaruksia rakkaani kanssa, jota en ollut nähnyt kahteen viikkoon. Eilen sanottiin taas heihei, mutta hän pääseekin jo torstaina takaisin kotiin! Ensi viikonloppu on siis huimasti pidempi meillä kuin yleensä. Hyvä, hyvä.

Täytyy kirjoittaa tännekin, että rahatilanteeni suoraan sanottuna kusee ja pahasti. Olen nyt aktiivisesti etsinyt töitä heinäkuun lopusta/elokuun alusta ja mitään en ole saanut. Edes haastatteluun ei olla kutsuttu, vaikka olen hakenut esimerkiksi paikkoihin, joissa olen ollut monta vuokratyöläiskeikkaa ja osaan hommani! Yritän olla lannistumatta ja toivoa vain parasta.
Tilanne nyt kuitenkin se, että tänään soita työkkäriin, sillä en enää pärjää ilman työttömyystukia. Laskut saan juuri ja juuri maksettua ja velkaa vain kasaantuu.. Aion siis hakea työttömyyskorvauksia ja samalla etsiä yhtä aktiivisesti töitä kuin ennenkin. En aio yhteiskuntalusmuksi! Toivon vain, ettei mua pakoteta töihin minnekään toiselle puolelle Vantaata, koska se ois mulle opiskelun ohella liian rankka juttu...

Näihin tunnelmiin lopetan tämän ja toivotan teille ihanaa viikkoa!
Jotenkin tänään tuntuu tämä arki rahahuolista ja väsymyksestä huolimatta yksinkertaisen ihanalta.

Siiri vetelee sikeitä sohvalla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajatuksiasi voit näppäillä tähän!