keskiviikko 17. syyskuuta 2014

Pätkätyöläinen

Mun elämä on tällä hetkellä suoraan sanottuna aika hektistä.
Olen etsinyt töitä jo pidemmän aikaa ja tänään sain viimein pyynnön työhaastatteluun (mistä olen järjettömän iloinen). Haastattelu on perjantaina eli näemme sitten miten se menee.. Jos tämän työn saan niin aion pitää vuokratyöni ja käydä siellä, kun kivoja vuoroja ilmaantuu. Lisätienesti on aina hyvä asia.

Koska olen järjettömän työkaipuinen niin olen lupautunut auttamaan avomiehen äitiä näyttelynsä pitämisessä. Tänään käänsin hänelle hankalahkon tekstinpätkän suomesta englanniksi ja olen myös luvannut mennä valvomaan näyttelyä kuutisen kertaa. Mukavaa hommaa ja rahaa taskuun ;) Äidilleni olen myös lupautunut eläväksi malliksi parina iltana.

Lisäksi olen kohta 20-vuotias ja koiranulkoiluttaja. Ei tässä mitään.. Päätin, että kaikki raha on tervetullutta, joten vastasin koiranulkoiluttajailmoitukseen. Jaan pestin kahden muun ihmisen kanssa, joten pääsen aina välillä kohottamaan kuntoa ja tienaamaan rahaa! Koira on nimeltään Sylvi ja rodultaan leonberginkoira, joten kokoa riittää.. Ihana nalle yllettää mua lähestulkoon lantiolle saakka :D Odotan innolla tätä mun uutta lenkkikaveria. Eläinrakas ja liikunnankaipuinen kun olen niin tämä duuni oikeastaan tuli elämääni juuri sopivasti.

Koska lisäksi opiskelen avoimessa niin kalenterini muodostuu pienistä erivärisistä paloista, jotka summittelen parhaani mukaan. Olen luonteeltani ihminen, joka tarvitsee säännöllisyyttä ja rutiinia elämäänsä, joten tämä ei aina ole sitä helpointa elämää mulle, mutta olen sopeutunut :) Iloinen olen jokatapauksessa siitä, että niin moni ihminen tarjoaa mulle pätkätöitä ja tukea. Lisäksi olen oikeasti oppinut huimasti ajankäytöntaitoja.

Tenttiin lukua!
Haluaisin myös jakaa uskomattoman asian, mitä minulle on tapahtunut tällä viikolla.
Olin harmissani laittanut yhteen facebooksukkaryhmään, ettei mulla ole varaa lankoihin opiskelijabudjetillani, vaikka hirveä sukkakuume vaivaa. Kolme ihanaa ihmistä tarjoutui lähettämään mulle heidän ylijäämälankojaan postitse. Yksi heistä on käsityöopettaja ja sanoi, että haluaa tukea nuorten käsityöintoa. Voitteko uskoa tätä?
Odotan lankoja innolla kotiin ja pääsen piakkoin sitten aloittamaan uutta sukkaparia. On niin monta mallia, mitä haluaisin tehdä! Tällä hetkellä mulla on vuosi sitten ostamista langoista tulossa ne palmikkolapaset, jotka saan varmaankin parin päivän sisällä valmiiksi syksykelejä odottamaan.

Kaikenkaikkiaan hyvin menee ja iloinen olen, vaikka täytyy sanoa, että rahatilanne ahdistaa lähes joka päivä. Ehkä siihen on lähiaikoina tulossa odotettu helpotus.

Ihanaa viikon jatkoa teille kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ajatuksiasi voit näppäillä tähän!